Do zadań Wydziału Promocji i Rozwoju należy:
1. W zakresie promocji zgodnie z obowiązującą strategią promocji Leszna:
1) kreowanie pozytywnego wizerunku Miasta:
a) prowadzenie kampanii reklamowej Miasta,
b) prezentacja Miasta na targach i wystawach, organizacja konferencji,
c) nadzór nad szatą graficzną pism i wydawnictw Urzędu Miasta Leszna zgodnie z obowiązującym Systemem Identyfikacji Wizualnej,
2) promocja atrakcyjności gospodarczej Leszna:
a) przygotowywanie nowych ofert inwestycyjnych uwzględniających potrzeby odbiorców i ich dystrybucja wśród potencjalnych inwestorów,
b) nawiązywanie kontaktów z inwestorami, udzielanie informacji i pomocy w procesie inwestycyjnym,
c) przygotowanie i realizacja kampanii promocyjnej skierowanej do potencjalnych inwestorów,
d) współpraca z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną „INVEST – PARK” Sp. z o.o.
2. W zakresie wspierania lokalnej gospodarki zgodnie z obowiązującą strategią rozwoju gospodarczego Leszna:
1) koordynacja współpracy władz Miasta z biznesem oraz szkołami ponadgimnazjalnymi i wyższymi,
2) zapewnienie prawidłowości realizacji zadań Miasta w zakresie przedsięwzięć stymulujących rozwój społeczny i gospodarczy subregionu leszczyńskiego oraz świadczenia usług w zakresie rozwoju przedsiębiorczości oraz wzrostu konkurencyjności i innowacyjności istniejących przedsiębiorstw, wykonywanych przez Leszczyńskie Centrum Biznesu Sp. z o.o.,
3) współpraca z Samorządowym Funduszem Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. w Gostyniu.
3. W zakresie rozwoju:
1) gromadzenie informacji statystycznych o sytuacji społeczno - gospodarczej Leszna, regionu, kraju i wybranych ośrodków konkurencyjnych,
2) analizowanie tendencji rozwojowych Miasta i sporządzanie raportu o sytuacji społeczno - gospodarczej Miasta,
3) prowadzenie lub zlecanie badań marketingowych,
4) koordynacja Strategii Rozwoju Leszna:
a) gromadzenie planów operacyjnych dla realizacji poszczególnych celów,
b) monitorowanie realizacji Strategii,
c) przygotowywanie zmian Strategii,
5) koordynacja współpracy na rzecz rozwoju społeczno - gospodarczego Aglomeracji Leszczyńskiej.
4. W zakresie współpracy z zagranicą:
1) koordynacja współpracy z miastami partnerskimi,
2) organizacja pobytów i wyjazdów zagranicznych,
3) prowadzenie korespondencji z zagranicą.
5. W zakresie realizacji zadań w ramach inicjatywy lokalnej:
1) ogłoszenie naboru wniosków,
2) koordynacja działań związanych z ogłoszonym konkursem.
6. W zakresie rewitalizacji centrum miasta:
1) promocja działań w ramach Lokalnego Programu Rewitalizacji, w tym działań mających na celu poprawę sytuacji społeczno - gospodarczej na terenie wskazanym do rewitalizacji.