Wybory 2015


Referendum
Ogólnokrajowe
2015



Akty prawne


Projekty uchwał


Wolontariat



Informacja dotycząca obsługi
osób niesłyszących w
Urzędzie Miasta Leszna




Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. (0-65) 529 81 00
e-mail: um@leszno.pl



Strona główna » Jednostki organizacyjne » Wydzia??y i stanowiska urz?du » Wydzia?? Edukacji

Wydzia?? Edukacji

E-mail: wedu@leszno.pl
Ulica: Przemys??owa 10
Kod: 64-100
Miasto: Leszno
Telefon: 65 5298161, 65 5298163, 65 5298164

Do  Wydziału Edukacji należy zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponad gimnazjalnych, placówkach; Centrum Kształcenia Praktycznego, Bursie Międzyszkolnej, Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

 

1.     Do zadań Wydziału Edukacji należy w szczególności:

1)     działanie na rzecz tworzenia następujących jednostek:

a)     przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi,

b)    szkół podstawowych i gimnazjów, w tym z oddziałami integracyjnymi,  dwujęzycznymi, klasami sportowymi oraz szkoły podstawowej i gimnazjum specjalnym,

c)     szkół ponadgimnazjalnych, w tym liceów z klasami dwujęzycznymi i międzynarodowymi oraz szkoły ponad gimnazjalnej specjalnej,

d)    szkół policealnych i dla dorosłych,

e)     placówek,

2)     realizowanie zadań związanych z prowadzeniem miejskich szkół, przedszkoli, placówek oraz tworzenie warunków do właściwego ich funkcjonowania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

3)     sprawowanie nadzoru nad działalnością prowadzonych przez Miasto przedszkoli, szkół, placówek oraz Zespołem Obsługi Przedszkoli i Placówek Oświatowych,

4)     prowadzenie sprawozdawczości GUS i Systemu Informacji Oświatowej,

5)     kontrolowanie spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat,

6)     współpraca z kuratorem oświaty w zakresie nadzoru pedagogicznego nad  szkołami, przedszkolami, placówkami,

7)     przygotowanie zestawienia zbiorczego arkuszy organizacyjnych przedszkoli,  szkół i placówek oraz przedstawienie ich do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta,

8)     prowadzenie spraw osobowych dyrektorów szkół i placówek,

9)     prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli mianowanych,

10)  prowadzenie spraw związanych ze stypendiami dla osób ubiegających się o stopień naukowy doktora,

11)  przygotowanie planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli,

12)  prowadzenie spraw związanych z powierzaniem nauczycielom zadań doradcy metodycznego,

13)  prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Prezydenta Miasta nagród dla dyrektorów i nauczycieli oraz przygotowywanie wniosków do nagród i odznaczeń państwowych, resortowych i lokalnych,

14)  prowadzenie postępowania zmierzającego do wyłonienia kandydatów na stanowisko dyrektorów szkół, przedszkoli, placówek,

15)  prowadzenie postępowania związanego z dokonywaniem oceny pracy dyrektorów,

16)  przygotowywanie planów zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich w mieście,

17)  prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną o charakterze socjalnym oraz wyprawką szkolną,

18)  realizacja projektów i programów finansowanych ze źródeł zewnętrznych i środków zagranicznych,

19)  kierowanie uczniów do specjalnych placówek szkolno – wychowawczych i opiekuńczych,

20)  kierowanie nieletnich do placówek młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii,

21)  organizacja  nauki  religii  w  międzyszkolnym  punkcie  katechetycznym  w   porozumieniu

z właściwym kościołem lub związkiem wyznaniowym,

22)  prowadzenie ewidencji placówek oświatowych będących w miejskim zasobie nieruchomości,

23)  inicjowanie inwestycji w zakresie rozwoju bazy oświatowej w mieście,

24)  zbieranie  danych  nauczycieli  emerytów  i  rencistów  w celu prowadzenia spraw związanych

z corocznym naliczaniem odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,

25)  wykonywanie analiz potrzeb remontowych i modernizacyjnych obiektów oświatowych, opracowanie zbiorczych planów remontów, realizacja remontów oraz ich rozliczanie,

26)  w zakresie gospodarowania finansami oświaty:

a)     sporządzanie zbiorczych projektów planów finansowych opracowanych na podstawie projektów podległych jednostek oświatowych,

b)    sporządzanie zbiorczych planów finansowych opracowanych na podstawie planów podległych jednostek oświatowych,

c)     przygotowanie   do   zatwierdzenia  przez  Radę  Miejską  lub  Prezydenta  wniosków

o dokonanie zmian w planach finansowych jednostek,

d)    przekazywanie na konta podległych jednostek oświatowych środków finansowych niezbędnych do realizacji ich zadań na podstawie złożonych przez nich wniosków,

e)     prowadzenie ewidencji analitycznej do kont: 222 i 223 w zakresie oświaty,

f)     planowanie dotacji podmiotowych dla niepublicznych i publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż Miasto Leszno,

g)    wyliczanie i sporządzanie wniosków do Wydziału Finansowo – Księgowego o przekazanie na konta szkół i placówek niepublicznych zaliczek na dotację,

h)     przyjmowanie rozliczeń dotacji otrzymywanych przez wyżej wymienione  jednostki,

i)      sporządzanie zbiorczych zestawień sprawozdań finansowych (miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych) na podstawie sprawozdań jednostek oświatowych,

j)      analiza  comiesięcznej  sprawozdawczości  budżetowej  pod  kątem  zgodności

z zatwierdzonym planem finansowym,

k)     opracowywanie analiz ekonomicznych dla własnych potrzeb planistycznych oraz na potrzeby innych wydziałów Urzędu,

l)      analiza materiałów z Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie naliczania subwencji oświatowej dla Miasta Leszna,

m)   opracowywanie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto Leszno,

n)     prowadzenie spraw związanych z pokrywaniem kosztów dotacji udzielonej przedszkolom prowadzonym przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego na uczniów nie będących mieszkańcami gminy,

o)    obsługa konta pozabudżetowego związanego z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

27)  prowadzenie spraw związanych z wpisem do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz nadawanie uprawnień szkoły publicznej szkołom niepublicznym,

28)  prowadzenie spraw związanych z zakładaniem szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne,

29)  prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników oraz spraw związanych z organizacją praktycznej nauki zawodu przez szkołę,

30)  obsługa prawna placówek oświatowych,

31)  prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania żłobków,

32)  przechowywanie dokumentacji zlikwidowanej szkoły dla pracujących.

 




Informacje powiązane:

- osoby:
- dokumenty i informacje:



Typ jednostki: Wydzia??y i stanowiska urz?du
Kadencja: Kadencja VII (2014 - 2018)
Autor informacji: Agnieszka Kania
Informację wprowadził: Anna Szkutnik
Opublikowany dnia: 2007-06-13
Wprowadzony do BIP dnia: 2015-06-17
Ilość zmian wpisu: 4 - pokaż poprzednie wersje




Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to.